Centrum edukacyjno - terapeutyczne tworzy zespół doświadczonych terapeutów, pedagogów i dogoterapeutów oraz psów terapeutycznych.

 

Katarzyna Moczulska

logopeda

Z wykształcenia jestem filologiem polskim
i logopedą. Od kilku lat prowadzę także zajęcia dogoterapeutyczne i edukacyjne
z psem.

Z dziećmi pracuję od osmiu lat. Lubię bawić się z nimi. Z radością patrzę jak przez zabawę uczą się, zdobywają nowe umiejętności i doświadczenia.

Swoje doświadczenie zawodowe zdobyłam w punktach przedszkolnych i pracowniach terapeutycznych. Pracowałam z dziećmi w różnym wieku, zarówno w normie językowej i rozwojowej, jak i z deficytami, o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Realizowałam programy profilaktyczne w przedszkolach z udziałem psa terapeutycznego pt. „Dogoterapia we wspomaganiu rozwoju mowy dzieci w wieku przedszkolnym” i obroniłam pracę dyplomową o tym samym tytule na Podyplomowych Studiach Logopedycznych we Wrocławiu. Prowadzę też zajęcia z zakresu „Dogoterapii we wspomaganiu rozwoju mowy” na kursie zawodowym „Dogoterapeuta” organizowanym przez Ośrodek Szkoleniowy Med - Vet we Wrocławiu. Stale staram się podnosić swoje kwalifikacje na kursach i szkoleniach. Uczestniczyłam w kursach i szkoleniach takich jak:
"Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne" 2008,
"Kinezjologia Edukacyjna" 2009,
"Diagnoza i terapia dysleksji rozwojowej w teorii" 2010,
"Wczesna interwencja" 2012,
"Symultaniczno - sekwencyjna metoda nauki czytania J. Cieszyńskiej - Moje Sylabki" 2013,
"Terapia ręki I i II stopnia" 2013,
"Wspomaganie rozwoju dzieci z zaburzeniami procesów przetwarzania słuchowego" 2013.
"Terapia sensomotoryczna i korekta dysfunkcji ustno - twarzowych" - warsztaty z dr Anną Regner, 2014 "
"Specyficzne zaburzenia sensomotoryczne wpływające na funkcjonowanie dziecka" 2015
"Terapia integracji sensorycznej I stopnia - neurobiologiczne podstawy integracji sensorycznej "2015
"Terapia ustno - twarzowa, ergoterapia w pediatrii, terapia ręki i ich wpływ na rozwój psychomotoryczny dziecka z zaburzeniami w rozwoju" szkolenie z dr T. Kaczan 2016
Neurologopedia kliniczna z wczesną interwencją logopedyczną, Uniwersytet Medyczny im. Piastów Śląskich we Wrocławiu (ostatni semestr)/>


W swojej pracy logopedycznej obserwuję całościowy rozwój dziecka i sięgam nie tylko do sprawdzonych metod logopedycznych, ale wykorzystuję m.in. elementy integracji sensorycznej, terapii ręki, arteterapii, zabawy fundamentalne.

C.E.T. Supełek, które tworzę, ma być spełnieniem marzeń o miejscu wspierającym prawidłowy rozwój dzieci w radosnej atmosferze zabawy. Rodzice dowiedzą się tu jak prawidłowo stymulować rozwoj dziecka, bawić się i uczyć, aby odkrywanie świata przez ich pociechy było wspaniałą przygodą.

 

Karolina Górska

pedagog terapeuta, nauczyciel języka angielskiego

Jestem nauczycielem języka angielskiego oraz terapii pedagogicznej. W pracy zawodowej zajmuję się pomocą
w nabywaniu umiejętności posługiwania się językiem angielskim głównie dzieciom w wieku przedszkolnym
i szkolnym oraz dzieciom borykającym się z dysleksją. Pracowałam z dziećmi w przedszkolu angielskim oraz
w szkole czeskiej. Stale dokształcam się w zakresie metodyki nauczania języków obcych oraz diagnozowania potrzeb uczniów

Korzystam z różnorodnych metod i systemów nauczania (np. Play me). Podczas zajęć dzieci uczą się angielskiego dobrze się bawiąc, śpiewając, grając, itp.  Ważnym dla mnie elementem nauczania jest również pokazywanie różnic i podobieństw w kulturze polskiej oraz krajów anglojęzycznych.

„Zabawa jest nauką, nauka jest zabawą. Im więcej zabawy, tym więcej nauki” Glenn Doman

Obok ogromnej satysfakcji pracą z dziećmi, interesują mnie zagadnienia ekologii i medycyny chińskiej. Na co dzień doskonalę się jako Mama Stasia i Zosi oraz jako „gotowarka” :)

 

Elżbieta Bogusz

pedagog, nauczyciel języka angielskiego

Jestem pedagogiem i nauczycielem języka angielskiego. Ukończyłam również podyplomowe studium poradnictwa rodzinnego. Pracuję z dziećmi i młodzieżą od 10 lat. Swoje doświadczenie zawodowe zdobywałam przede wszystkim w szkołach i przedszkolach na terenie Polski, jak i Wielkiej Brytanii, gdzie pracowałam w międzynarodowych placówkach. Praca, zwłaszcza z najmłodszymi, to dla mnie radość, przygoda i nieustanne odkrycia.
Moje zainteresowania to psychologia dziecka, taniec oraz podróże i poznawanie świata.

Moje zajęcia prowadzę w oparciu o zabawę – to jedyna rzecz którą dzieci traktują poważnie;-). Nasze szkraby nawet nie są świadome że się uczą – one się bawią, a przy okazji poznają nowe rzeczy. Nawet najmłodsze dzieci są w stanie przyswajać język obcy i rozumieć wypowiedzi dzięki gestykulacji, intonacji i mimice nauczyciela. Na zajęciach w dużej mierze wykorzystuję ruch, rytm
i piosenki, gry językowe, elementy dramy, plastyki – czyli wszystko to, co jest dziecku bliskie i czym nigdy się nie znudzi.

 

Monika Kalecka
pedagog terapeuta, nauczyciel

Jestem pedagogiem z wyboru i niewymuszonej woli :) Ukończyłam studia pedagogiczne na UWr, na specjalności rewalidacja. To był początek mojej drogi terapeutycznej. Później był ukończony kurs
z terapii pedagogicznej, oligofrenopedagogiki, studia z arteterapii, obecnie kończę studia logopedyczne. Swoje ponad 10-cio letnie doświadczenie zawodowe zdobywałam pracując jako pedagog specjalny w klasach integracyjnych w gimnazjum, terapeuta uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, instruktor zajęć artystycznych dla małych dzieci oraz nauczyciel w szkole policealnej i kolegium. Moją największą zawodową pasją jest terapia skierowana do dzieci
i młodzieży z trudnościami oraz twórczy rozwój dziecka. Pracuję nad trudnościami w uczeniu się, wzmacnianiem motywacji oraz szeroko pojętym rozwojem twórczości dziecka.

Wykorzystuję MRR wg Weroniki Sherborne, elementy Kinezjologii Edukacyjnej, elementy Integracji Sensorycznej, gry i zabawy edukacyjne, techniki plastyczne, muzyczne stymulujące rozwój dziecka.
Jestem mamą dwójki dzieci, lubię rozmawiać i słuchać :)

 

 

Joanna Ciarkowska

dogoterapeuta, psycholog zwierzęcy, przewodnik psów terapeutycznych

Jestem przede wszystkim szkoleniowcem
i behawiorystą psów, dopiero potem dogoterapeutą.
W pracy staram się łączyć wiedzę kynologiczną
i psychologiczną z zamiłowaniem do pomagania najmłodszym na każdym etapie ich rozwoju. W 2008 r. ukończyłam kurs kynoterapii, następnie kwalifikacyjny pedagogiczny. Od tamtego czasu stale doskonalę swoje umiejętności, zarówno uczestnicząc w seminariach i konferencjach poświęconych dogoterapii, jak i w codziennej pracy
z dwoma predysponowanymi i wyszkolonymi do dogoterapii psami rasy border collie.

Doświadczenie w pracy z dziećmi zdobywam uczestnicząc w indywidualnych i grupowych zajęciach terapeutycznych. Pracuję z różnym spectrum dysfunkcji dziecięcych m.in. z autyzmem, dziecięcym porażeniem mózgowym, ADHD, zespołem Downa i encefalopatią. Współpracuję z wieloma ośrodkami, fundacjami i stowarzyszeniami organizując cykliczne spotkania edukacyjno - terapeutyczne z psami.

Jestem również autorem wielu scenariuszy i programów edukacyjnych dla dzieci realizowanych
w przedszkolach i szkołach. Zagadnienia realizowane w trakcie cykli edukacyjnych to m.in. bezpieczny kontakt z psami, odpowiedzialność właściciela, rasy psów, psy pracujące, potrzeby psów i sposób spędzania wolnego czasu z psem.

We współpracy z psychologiem realizuję też autorski program pracy z kynofobią dziecięcą.

Moje psiaki: Vedus i Jasmin zapraszane są też na imprezy urodzinowe, pikniki i zabawy integracyjne dla najmłodszych, gdzie prezentują pokazy sztuczek i uczestniczą w zabawach
z dziećmi.

Z przyjemnością dzielę się pasją i wiedzą o czworonożnych przyjaciołach z dziećmi. Robiąc to
w atrakcyjny sposób, podczas zabawy, w której motywatorem jest pies, sprawiam, że zdobyte podczas zajęć dogoterapii umiejętności, pozostają w maluchach na długo.

 

Joanna Haraś

dogoterapeuta, właścicielka punktu przedszkolnego i przewodnik psa terapeutycznego

 

Ewa Siemieńska - Tuła

dogoterapeuta, psycholog zwierzęcy, przewodnik psów terapeutycznych 

Jestem  absolwentką Wydziału Medycyny Weterynaryjnej Akademii Rolniczej we Wrocławiu,  treserem psów , zoopsychologiem
i kynoterapeutą  z przygotowaniem pedagogiczny.   Opracowałam  program edukacyjny „Nasz przyjaciel Pies” – który realizuję razem z moimi psami w kilku wrocławskich szkołach podstawowych. Brałam udział w kilku projektach terapii z psami dla osób niepełnosprawnych. Kilkakrotnie prowadziłam zajęcia na obozach  wakacyjnych dla  dzieci z ich psami.  Pracuję  w szkole dla psów „Dog’s Smile”  we Wrocławiu. Jestem właścicielką 3 psów - są to: Cerveza, Sake oraz Shakira .


Nasze psy

Psy pracujące w Supełku odbyły specjalistyczne szkolenie przygotowujące je do pracy
w dogoterapii pod okiem specjalisty - behawiorysty i są pod jego stałą opieką.
Zdały także egzamin na psa terapeutycznego w klasie wizytującej lub terapeutycznej.

 

Vedus

Pies rasy border collie

Data urodzenia: 31.01.2006r.

Vedus zdał egzamin w klasie terapeutycznej.

 

 

 

 

 

Jasmin

Suczka rasy border collie

Data urodzenia: 22.03.2009r.

Jasmin zdała egzamin w klasie terapeutycznej.

 

 

 

 







Cerveza
Suczka mieszaniec
Cerveza zdała egzamin w klasie terapeutycznej.

 

 









Sake
Suczka rasy owczarek szetlandzki
Sake zdała egzamin w klasie terapeutycznej.














Shakira

Suczka rasy owczarek szetlandzki.

Shakira zdała egzamin w klasie wizytującej.