Warsztaty dogoterapeutyczne

dla dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym

 

"Cztery łapy i ja"

 

Zapraszamy do udziału w warsztatach dogoterapii dzieci w wieku przedszkolnym
i wczesnoszkolnym, u których zaobserwowano symptomy ryzyka dysleksji
oraz trudności w zakresie:

  • koncentracji i zapamiętywania

  • rozwoju mowy, pisania i czytania

  • motoryki małej (rysowanie, pisanie, wszelkie prace manualne)

  • motoryki dużej (obniżona sprawność ruchowa)

  • koordynacji wzrokowo – ruchowej, słuchowo – ruchowej

Celem warsztatów jest zapobieganie niepowodzeniom szkolnym, związanym m.in.
z nauką czytania, pisania, liczenia.

Pomoże nam w tym pies – terapeuta, a dzieciaki na pewno nie będą się nudzić.

Będziemy się bawić, mówić, śpiewać, rysować, malować, układać układanki, pokonywać tory przeszkód, rzucać do celu i robić wiele niezwykłych rzeczy, rozwiązując przy tym ważne zadania, które postawi przed dziećmi czworonogi przyjaciel. Będzie też czas na relaks, głaskanie i rozpieszczanie psa.

Program warsztatów obejmuje stymulację wszystkich sfer rozwoju psychomotorycznego, których dysfunkcje mogą prowadzić do pojawienia się specyficznych trudności w pisaniu i czytaniu.

Odpowiednio opracowany zestaw ćwiczeń wspiera rozwój :

  • funkcji percepcyjno – motorycznych (spostrzegania wzrokowego, słuchowego, motoryki) i ich integracji

  • funkcji językowych

  • pamięci ( wzrokowej, słuchowej, ruchowej)

  • lateralizacji

  • orientacji w schemacie ciała i przestrzeni

 

 

Zajęcia odbywają się w grupie 4 - 6 osobowej.

Cena:

- karnet miesięczny (4 spotkania) - 140 zł (35 zł/45 minut)

- jednorazowo 40 zł

 

 

Program warsztatów – przykładowe ćwiczenia:

  1. Motoryka duża:

  • tor przeszkód, chodzenie po linie, naśladowanie chodu psa,

  • rzucanie i turlanie piłki do psa

  • przenoszenie przez przeszkody smakołyków ( na głowie, na plecach, na brzuchu, na łyżce, na talerzu, w misce)

  1. Motoryka mała:

  • wiązanie kokardek, przypinanie spinek

  • zapinanie obroży, szelek i smyczy

  • ubieranie kamizelki, skarpetek

  • zakładanie adresówki ( zakręcanie i odkręcanie)

  • czesanie (szczotką i grzebieniem)

  • nawlekanie na sznurek karmy i karmienie psa

  • wyszukiwanie kostek karmy w ryżu, w grochu, itp.

  1. Koordynacja wzrokowo – ruchowa:

  • kolorowanie obrazków z psami, rysowanie, malowanie pędzlem
    i palcami, odwzorowywanie, wycinanie

  • obrysowywanie ciała psa, łap

  1. Funkcje wzrokowe:

  • układanie obrazków z psami pociętych na kawałki

  • składanie według wzoru – puzzle

  • układanie wzdłuż wyznaczonego toru kostek karmy ( wskazywanie psu drogi do miski)

  1. Funkcje językowe:

  • nauka wierszyków i piosenek o psach

  • tworzenie historyjek obrazkowych i opowiadanie o nich

  • rozmowy dowolne o psach

  • ćwiczenia analizy i syntezy głoskowej

  • rozpoznawanie i tworzenie rymów

  • układanie z karmy liter

  • czytanie wierszy i opowiadań o psach

  1. Orientacja w schemacie ciała

  • wskazywanie części ciała swoich i psa z podziałem- prawa – lewa strona

  • podaj psu prawą rękę, podaj lewą rękę, usiądź tak, żeby objąć psa prawą ręką, itp.

7. Ćwiczenie rozwijające pojęcia takie jak: wielkość, kształt, ilość, objętość, stosunki przestrzenne.

Stopień trudności ćwiczeń jest dobierany indywidualnie do poziomu rozwoju poszczególnych funkcji u dzieci i wzrasta wraz z utrwaleniem poszczególnych umiejętności.

 

 

Prowadzimy także dogoterapię indywidualną.

Dogoterapia indywidualna w zakresie terapii logopedycznej i pedagogicznej
( w "Supełku" lub z dojazdem do klienta)

- 120 zł/ 45 minut